איך רעד נישט אריין אין די ענינים, איך קען נאר ברענגען דברים כהווייתן און דעת קדשם פון גדולי הדורות,יום טוב האט געשריבן: ↑דאנערשטאג סעפטעמבער 21, 2023 11:02 am די בוצינא קדישא פון ר' סענדער קוקט אויס זייער שטארק אבער איך בין נישט דער וואס דארף מאכן החלטות איך בין בטל ומבוטל לכהן אשר יהיה בימים ההם אבער בדרך אפשר איז טאקע פארדעם נישט די נושא צו טוישן אין די גאנצע תלמוד תורה נאר פאר געוויסע וואס ווילן דוקא אזוי
דרך הלימוד מיט תשב''ר
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
-
- אקטיווער באניצער
- פאוסטס: 257
- זיך איינגעשריבן: דאנערשטאג סעפטעמבער 07, 2023 2:19 pm
- x 290
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
נישט אלע ישיבות האבן געטוישט די דרך הלימודשבת קודש האט געשריבן: ↑דינסטאג סעפטעמבער 19, 2023 3:16 pm⁵
מענין לענין
די מהלך וויאזוי מען לערנט היינט אין די ישיבה גדולה'ס איז אויך אנדערשט וויאזוי מען האט געלערנט 50 יאר צוריק,
אין סענסט סטריט האט מען געלערנט א וואך שיעור עיון 2-3 בלאט גמרא מיט תוס' היינט לערנט מען איין שטיקל גמרא מער בעיון מיט די מפרשים.
צום ביישפיל ישיבה סאטמאר קר"י האט נישט געטוישט
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
לויט ווי איך פארשטיי איז קיינער נישט אקעגן אז מען זאל אדורכלערנען מיט די קינדער גאנץ חמשה חומשי תורה על הסדר,
די פראבלעם איז נאר אז מען לערנט נישט די יעצטיגע סדרה,
איז די שאלה לערנט מען דארטן אויכעט די יעצטיגע סדרה?
אויב יא איז נישט דא דא דיע פראבלעם
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
אין ישיבת סאטמאר קר''י לערנט מען אויכעט פאר שיעור עיון איין שטיקל גמרא א וואך.פשוטער איד האט געשריבן: ↑דאנערשטאג סעפטעמבער 21, 2023 11:12 amנישט אלע ישיבות האבן געטוישט די דרך הלימודשבת קודש האט געשריבן: ↑דינסטאג סעפטעמבער 19, 2023 3:16 pm⁵
מענין לענין
די מהלך וויאזוי מען לערנט היינט אין די ישיבה גדולה'ס איז אויך אנדערשט וויאזוי מען האט געלערנט 50 יאר צוריק,
אין סענסט סטריט האט מען געלערנט א וואך שיעור עיון 2-3 בלאט גמרא מיט תוס' היינט לערנט מען איין שטיקל גמרא מער בעיון מיט די מפרשים.
צום ביישפיל ישיבה סאטמאר קר"י האט נישט געטוישט
- בערל דער פייפער
- אידטיש שרייבער
- פאוסטס: 933
- זיך איינגעשריבן: מיטוואך סעפטעמבער 20, 2023 6:24 pm
- Location: אין דארף
- x 1262
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
אין קרית יואל יאשבת קודש האט געשריבן: ↑דאנערשטאג סעפטעמבער 21, 2023 11:39 amלויט ווי איך פארשטיי איז קיינער נישט אקעגן אז מען זאל אדורכלערנען מיט די קינדער גאנץ חמשה חומשי תורה על הסדר,
די פראבלעם איז נאר אז מען לערנט נישט די יעצטיגע סדרה,
איז די שאלה לערנט מען דארטן אויכעט די יעצטיגע סדרה?
אויב יא איז נישט דא דא דיע פראבלעם
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
דאס איז איין זאך טאקע, און נאכדעם איז דא די נושא פון אנהייבן גמ' שפעטשבת קודש האט געשריבן: ↑דאנערשטאג סעפטעמבער 21, 2023 11:39 amלויט ווי איך פארשטיי איז קיינער נישט אקעגן אז מען זאל אדורכלערנען מיט די קינדער גאנץ חמשה חומשי תורה על הסדר,
די פראבלעם איז נאר אז מען לערנט נישט די יעצטיגע סדרה,
איז די שאלה לערנט מען דארטן אויכעט די יעצטיגע סדרה?
אויב יא איז נישט דא דא דיע פראבלעם
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
ווי איך פארשטיי איז די קעגענשאפט צוליב צוויי סיבות:
1. אז מען לערנט נישט די יעצטיגע סדרה
2. אז מען לערנט בלויז די עברי טייטש אן די פשטים פון חז''ל פון די גמרא
איז אויב לערנט מען אויך די וואכעדיגע סדרה און מען שמוסט אויס אלע פשטים פון חז''ל פון די גמרא איז לכאורה נישט דא דיע פראבלעמען.
1. אז מען לערנט נישט די יעצטיגע סדרה
2. אז מען לערנט בלויז די עברי טייטש אן די פשטים פון חז''ל פון די גמרא
איז אויב לערנט מען אויך די וואכעדיגע סדרה און מען שמוסט אויס אלע פשטים פון חז''ל פון די גמרא איז לכאורה נישט דא דיע פראבלעמען.
- דער תהלים איד
- אקטיווער שרייבער
- פאוסטס: 5783
- זיך איינגעשריבן: דינסטאג יולי 18, 2023 10:36 am
- x 12172
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
אינעם חלק פון משנה זיין נעם איך נישט קיין שטעלונג, איך לאז עס פאר רבנים, און לבי נוטה אז א זאך וואס קען ברענגען א תועלת הייסט נישט אזוי שנעל "משנה געווען". דאס איז נישט קיין קאוד וואס מ'קען אייביג נוצן.
אבער לגבי די נייע חדר איז מיין עיקר שאלה צו ס'איז בכלל א עכטע תועלת, אדער א אויגן פארבלענדעניש.
נעכטן איז מיר אויסגעקומען צו כאפן א שמועס מיט א ידיד, א געוועזענער מלמד און היינט א שטיקל כמו סגן מנהל אין א מוסד אין בארא פארק. ער האט מיר צולייגט עטליכע נקודות, וואס זיינע ווערטער האבן מיר געמאכט אסאך סענס. וועל איך עס איבערגעבן:
1) די בענעפיט:
די בענעפיט פון אזא חדר איז בעיקר, אז היות עס האט א נאמען אלס א פלאץ וואו "מ'איז קונה מער", שיקן דארט אריין נאר די גוטע, אדער די בעסערע בינונים. אויטאמאטיש איז עס א בחינה פון א "מצויינים ישיבה", מ'קעכן אסאך גרינגער קאנטראלירן א קלאס, און מ'קען אסאך מער לערנען, ווען מ'האט נישט די אונטערשטע דריטל און מ'האט יא אלע מצויינים.
דא איז נאר די שאלה, וועלכע מוסד איז גרייט צו בלייבן מיט אלע איבריגע? גייט יעצט דער שווערער פראבלעם פון "מצויינים ישיבות" אנקומען צו די אלגעמיינע תלמודי תורה? ווער גייט זיך ספראווען דערמיט? א שטארקע שאלה.
2) ידיעות קעגן הבנה
לויט ווי ער טענה'ט מיר, און איך ווייס נישט צו ס'איז טאקע אזוי, איז דער יסוד פונעם סיסטעם אז מען פאקט כמות און נישט קיין איכות, מען חזר'ט און חזר'ט די כמות נאכאמאל און נאכאמאל, אבער אין הבנה ארבעט זיך דער קאפ נישט אויס בכלל, ס'האט נישט קיין צייט דערצו בכלל ווייל דער מלמד מוז אין די 50 מינוט אנקומען דאס און דאס.
ווען מ'מאכט 'אויך' איין אזא 'שיעור פשוט' איז איין זאך, אבער ווען די גאנצע מהלך לויפט אזוי ווערט דער קאפ פונעם קינד פראגראמירט נאר אויף צו געדענקען אבער ס'ווערט נישט שארף צו פארשטיין א נושא.
3) די נאטורליכע חינוך
די חינוך פון א קינד אין חדר, עכ"פ ביי א גוטע מלמד וואס דאס איז היינט כאטש 60 פראצענט מלמדים, געשעט נישט דוקא דירעקט דורך די שיעורים נאר אויך אומדירעקט דורך די מוסר שמועסן, און אפילו דורך די פראבלעמען מיט דעם קינד, אדער מיט אנדערע קינדער אין קלאס. א מלמד באהאנדלט א פראבלעם, שמועסט אויס א דבר מוסר, נעמט א געשעעניש אין חדר און מאכט דערפון א בראטל, דאס איז נישט סתם "פארברענגט צייט אויף גארנישט", אפילו מ'האט נישט געלערנט חומש אין די צייט, אבער דאס איז די נאטוליכע חינוך וואס א גוטער מלמד גיט אויטאמאטיש איבער גוטע רעיונות און הדרכות פאר די קינדער.
משא"כ א חדר וואס ארבעט מיט א סיסטעם פון קונה זיין יעדע 50 מינוט נאך עפעס, און אלעס גייט קאמפיוטערייזד אויף צו אנקומען כך וכך אויפן "מינוט", ער האט נישט די צייט צו מסדר זיין א פראבלעם. נישט נאר וואס אויב מאכט זיך א פראבלעם וועט ער זיך בהכרח פארהוילן דערפון און נישט טון וואס ער דארף כדי נישט צו פארלירן די טייערע מינוטן... נאר בכלליות אפילו אויב מאנערווירט ער ס'זאל זיך טאקע נישט מאכן קיין אישוס פעלט למעשה די גאנצע נאטורליכע השפעה און הדרכת החיים וואס א נארמאלע קינד ביי א גוטן מלמד באקומט עס כסדר נאך און נאך.
4) רעזולטאטן נאך 25 יאר
איבער אלעם זאגט ער מיר א נקודה וואס כהאב שוין אליינס געטראכט, אפשר אפילו דא געשריבן, אז אויב גייט דאס שוין אן 25 יאר אין ארץ ישראל, פארוואס האט דאס נאכנישט געטוישט די מאפע דארט? אויב זאל עס זיין עפעס א הימלישע טויש לטובה, ממש אז ס'וואקסן ארויס גאונים אדירים, פארוואס נאך אזויפיל יארן איז עס געבליבן אזוי שטיל און קיינער פון די גרויסע מוסדות האבן זיך נישט צוגעכאפט? פארוואס זעט מען נישט מ'זאל אנצייגן "דער און דער איז א לייט! ער איז פיין געוואקסן! ווייל ער האט געלערנט ביי א זילבערמאן ת"ת!"
ער טענה'ט נאכמער, וואס כ'ווייס נישט ווי קראנט עס איז, אז אסאך ישיבות אין אר"י נעמען נישט אן קיין בחורים וואס קומען פון אזא מוסד, ווייל ס'פעלט זיי די הבנה אין לערנען (ווי געשריבן נומער 2).
הפנים, עד כאן איז פון יענעם, און וויבאלד ס'זעט מיר אויס דברים של טעם, און מיין ידיד איז נישט קיין קריטיקירער פון נייע זאכן בכלליות, גיב איך עס איבער.
אבער לגבי די נייע חדר איז מיין עיקר שאלה צו ס'איז בכלל א עכטע תועלת, אדער א אויגן פארבלענדעניש.
נעכטן איז מיר אויסגעקומען צו כאפן א שמועס מיט א ידיד, א געוועזענער מלמד און היינט א שטיקל כמו סגן מנהל אין א מוסד אין בארא פארק. ער האט מיר צולייגט עטליכע נקודות, וואס זיינע ווערטער האבן מיר געמאכט אסאך סענס. וועל איך עס איבערגעבן:
1) די בענעפיט:
די בענעפיט פון אזא חדר איז בעיקר, אז היות עס האט א נאמען אלס א פלאץ וואו "מ'איז קונה מער", שיקן דארט אריין נאר די גוטע, אדער די בעסערע בינונים. אויטאמאטיש איז עס א בחינה פון א "מצויינים ישיבה", מ'קעכן אסאך גרינגער קאנטראלירן א קלאס, און מ'קען אסאך מער לערנען, ווען מ'האט נישט די אונטערשטע דריטל און מ'האט יא אלע מצויינים.
דא איז נאר די שאלה, וועלכע מוסד איז גרייט צו בלייבן מיט אלע איבריגע? גייט יעצט דער שווערער פראבלעם פון "מצויינים ישיבות" אנקומען צו די אלגעמיינע תלמודי תורה? ווער גייט זיך ספראווען דערמיט? א שטארקע שאלה.
2) ידיעות קעגן הבנה
לויט ווי ער טענה'ט מיר, און איך ווייס נישט צו ס'איז טאקע אזוי, איז דער יסוד פונעם סיסטעם אז מען פאקט כמות און נישט קיין איכות, מען חזר'ט און חזר'ט די כמות נאכאמאל און נאכאמאל, אבער אין הבנה ארבעט זיך דער קאפ נישט אויס בכלל, ס'האט נישט קיין צייט דערצו בכלל ווייל דער מלמד מוז אין די 50 מינוט אנקומען דאס און דאס.
ווען מ'מאכט 'אויך' איין אזא 'שיעור פשוט' איז איין זאך, אבער ווען די גאנצע מהלך לויפט אזוי ווערט דער קאפ פונעם קינד פראגראמירט נאר אויף צו געדענקען אבער ס'ווערט נישט שארף צו פארשטיין א נושא.
3) די נאטורליכע חינוך
די חינוך פון א קינד אין חדר, עכ"פ ביי א גוטע מלמד וואס דאס איז היינט כאטש 60 פראצענט מלמדים, געשעט נישט דוקא דירעקט דורך די שיעורים נאר אויך אומדירעקט דורך די מוסר שמועסן, און אפילו דורך די פראבלעמען מיט דעם קינד, אדער מיט אנדערע קינדער אין קלאס. א מלמד באהאנדלט א פראבלעם, שמועסט אויס א דבר מוסר, נעמט א געשעעניש אין חדר און מאכט דערפון א בראטל, דאס איז נישט סתם "פארברענגט צייט אויף גארנישט", אפילו מ'האט נישט געלערנט חומש אין די צייט, אבער דאס איז די נאטוליכע חינוך וואס א גוטער מלמד גיט אויטאמאטיש איבער גוטע רעיונות און הדרכות פאר די קינדער.
משא"כ א חדר וואס ארבעט מיט א סיסטעם פון קונה זיין יעדע 50 מינוט נאך עפעס, און אלעס גייט קאמפיוטערייזד אויף צו אנקומען כך וכך אויפן "מינוט", ער האט נישט די צייט צו מסדר זיין א פראבלעם. נישט נאר וואס אויב מאכט זיך א פראבלעם וועט ער זיך בהכרח פארהוילן דערפון און נישט טון וואס ער דארף כדי נישט צו פארלירן די טייערע מינוטן... נאר בכלליות אפילו אויב מאנערווירט ער ס'זאל זיך טאקע נישט מאכן קיין אישוס פעלט למעשה די גאנצע נאטורליכע השפעה און הדרכת החיים וואס א נארמאלע קינד ביי א גוטן מלמד באקומט עס כסדר נאך און נאך.
4) רעזולטאטן נאך 25 יאר
איבער אלעם זאגט ער מיר א נקודה וואס כהאב שוין אליינס געטראכט, אפשר אפילו דא געשריבן, אז אויב גייט דאס שוין אן 25 יאר אין ארץ ישראל, פארוואס האט דאס נאכנישט געטוישט די מאפע דארט? אויב זאל עס זיין עפעס א הימלישע טויש לטובה, ממש אז ס'וואקסן ארויס גאונים אדירים, פארוואס נאך אזויפיל יארן איז עס געבליבן אזוי שטיל און קיינער פון די גרויסע מוסדות האבן זיך נישט צוגעכאפט? פארוואס זעט מען נישט מ'זאל אנצייגן "דער און דער איז א לייט! ער איז פיין געוואקסן! ווייל ער האט געלערנט ביי א זילבערמאן ת"ת!"
ער טענה'ט נאכמער, וואס כ'ווייס נישט ווי קראנט עס איז, אז אסאך ישיבות אין אר"י נעמען נישט אן קיין בחורים וואס קומען פון אזא מוסד, ווייל ס'פעלט זיי די הבנה אין לערנען (ווי געשריבן נומער 2).
הפנים, עד כאן איז פון יענעם, און וויבאלד ס'זעט מיר אויס דברים של טעם, און מיין ידיד איז נישט קיין קריטיקירער פון נייע זאכן בכלליות, גיב איך עס איבער.
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
@דער תהלים איד ברענגט דא ארויס שטארקע פונקטן
אויף די ערשטע טענה וועגן מצונים זעה איך נישט עס זאל זיין אזא גרויסע פראבלעם, ווייל עס האט נישט צוטועהן מיט וועלעכע סארט קינדער עס האט מער צוטועהן מיט די עלטערן וואס האלטן פון אזא מהלך הלימוד, עס איז דא גענוג עלטערן פון מצונים וואס פאר זיי איז זייער גוט די יעצטיגע סדר הלימוד.
די מוסדות האבן ווארשיינדליך אויך נישט קיין גרויסע אינטערסע צו דעם, עס איז פשוט געווען א פארלאנג פון אסאך עלטערן וואס האבן דאס געוואלט.
אויף די ערשטע טענה וועגן מצונים זעה איך נישט עס זאל זיין אזא גרויסע פראבלעם, ווייל עס האט נישט צוטועהן מיט וועלעכע סארט קינדער עס האט מער צוטועהן מיט די עלטערן וואס האלטן פון אזא מהלך הלימוד, עס איז דא גענוג עלטערן פון מצונים וואס פאר זיי איז זייער גוט די יעצטיגע סדר הלימוד.
די מוסדות האבן ווארשיינדליך אויך נישט קיין גרויסע אינטערסע צו דעם, עס איז פשוט געווען א פארלאנג פון אסאך עלטערן וואס האבן דאס געוואלט.
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
נאך מער, די סיסטעמ'ס קען מען מאכן ביי חומש, אבער ווען עס קומט צו גמרא האלט מען לגבי "הבנה" ביי אלףדער תהלים איד האט געשריבן: ↑דאנערשטאג סעפטעמבער 21, 2023 9:47 pm
ווען מ'מאכט 'אויך' איין אזא 'שיעור פשוט' איז איין זאך, אבער ווען די גאנצע מהלך לויפט אזוי ווערט דער קאפ פונעם קינד פראגראמירט נאר אויף צו געדענקען אבער ס'ווערט נישט שארף צו פארשטיין א נושא.
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
יעצט יו"ט איז געווען א צעטל פארשפרייט קעגן די געדאנק פון לערנען אזוי, קען עס איינער צוברענגן?
אזוי אויך איז אין די דזשארנאל געווען א באצאלטע ארטיקל, כעל עס בל"נ שפעטער צוברענגען.
אזוי אויך איז אין די דזשארנאל געווען א באצאלטע ארטיקל, כעל עס בל"נ שפעטער צוברענגען.
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
ווי איך פארשטיי איז די הויפט טענה נישט דאס משנה זיין, וואס אגב, האט שוין אויף דער האדמו"ר מסאטמאר מהר"א שליט"א געזאגט אז דאס הייסט נישט משנה געווען און דער טענה איז דאמירן בעלמא.
דער פראבלעם איז נאר אז עס ווערט א ’מצויינים ישיבה’ געדאנק, וואס דאס דארף מען שוין היינט קיינעם נישט ערקלערן דעם חסרון וואס דאס האט כלפי די בינונים און נאכמער בינונים.
און @דער תהלים איד איך גלייב אז דאס איז דער סיבה פארוואס מ’מאכט עס נישט נאך איבעראל, ס’דאך נישט שוה לכל נפש.
דער פראבלעם איז נאר אז עס ווערט א ’מצויינים ישיבה’ געדאנק, וואס דאס דארף מען שוין היינט קיינעם נישט ערקלערן דעם חסרון וואס דאס האט כלפי די בינונים און נאכמער בינונים.
און @דער תהלים איד איך גלייב אז דאס איז דער סיבה פארוואס מ’מאכט עס נישט נאך איבעראל, ס’דאך נישט שוה לכל נפש.
פוילע מענטשן ארבעטן דאפעלט....
....און דאפעלטע מענטשן ארבעטן פויל.
....און דאפעלטע מענטשן ארבעטן פויל.
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
געוויסע הויפט נקודות זענען לפי ידיעתי ,שקר מוחלט.
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
די אלע טענות זענען נישט געבויעט אויף מציאות נאר אויף א פריסעט החלטהדער תהלים איד האט געשריבן: ↑דאנערשטאג סעפטעמבער 21, 2023 9:47 pm אינעם חלק פון משנה זיין נעם איך נישט קיין שטעלונג, איך לאז עס פאר רבנים, און לבי נוטה אז א זאך וואס קען ברענגען א תועלת הייסט נישט אזוי שנעל "משנה געווען". דאס איז נישט קיין קאוד וואס מ'קען אייביג נוצן.
אבער לגבי די נייע חדר איז מיין עיקר שאלה צו ס'איז בכלל א עכטע תועלת, אדער א אויגן פארבלענדעניש.
נעכטן איז מיר אויסגעקומען צו כאפן א שמועס מיט א ידיד, א געוועזענער מלמד און היינט א שטיקל כמו סגן מנהל אין א מוסד אין בארא פארק. ער האט מיר צולייגט עטליכע נקודות, וואס זיינע ווערטער האבן מיר געמאכט אסאך סענס. וועל איך עס איבערגעבן:
1) די בענעפיט:
די בענעפיט פון אזא חדר איז בעיקר, אז היות עס האט א נאמען אלס א פלאץ וואו "מ'איז קונה מער", שיקן דארט אריין נאר די גוטע, אדער די בעסערע בינונים. אויטאמאטיש איז עס א בחינה פון א "מצויינים ישיבה", מ'קעכן אסאך גרינגער קאנטראלירן א קלאס, און מ'קען אסאך מער לערנען, ווען מ'האט נישט די אונטערשטע דריטל און מ'האט יא אלע מצויינים.
דא איז נאר די שאלה, וועלכע מוסד איז גרייט צו בלייבן מיט אלע איבריגע? גייט יעצט דער שווערער פראבלעם פון "מצויינים ישיבות" אנקומען צו די אלגעמיינע תלמודי תורה? ווער גייט זיך ספראווען דערמיט? א שטארקע שאלה.
2) ידיעות קעגן הבנה
לויט ווי ער טענה'ט מיר, און איך ווייס נישט צו ס'איז טאקע אזוי, איז דער יסוד פונעם סיסטעם אז מען פאקט כמות און נישט קיין איכות, מען חזר'ט און חזר'ט די כמות נאכאמאל און נאכאמאל, אבער אין הבנה ארבעט זיך דער קאפ נישט אויס בכלל, ס'האט נישט קיין צייט דערצו בכלל ווייל דער מלמד מוז אין די 50 מינוט אנקומען דאס און דאס.
ווען מ'מאכט 'אויך' איין אזא 'שיעור פשוט' איז איין זאך, אבער ווען די גאנצע מהלך לויפט אזוי ווערט דער קאפ פונעם קינד פראגראמירט נאר אויף צו געדענקען אבער ס'ווערט נישט שארף צו פארשטיין א נושא.
3) די נאטורליכע חינוך
די חינוך פון א קינד אין חדר, עכ"פ ביי א גוטע מלמד וואס דאס איז היינט כאטש 60 פראצענט מלמדים, געשעט נישט דוקא דירעקט דורך די שיעורים נאר אויך אומדירעקט דורך די מוסר שמועסן, און אפילו דורך די פראבלעמען מיט דעם קינד, אדער מיט אנדערע קינדער אין קלאס. א מלמד באהאנדלט א פראבלעם, שמועסט אויס א דבר מוסר, נעמט א געשעעניש אין חדר און מאכט דערפון א בראטל, דאס איז נישט סתם "פארברענגט צייט אויף גארנישט", אפילו מ'האט נישט געלערנט חומש אין די צייט, אבער דאס איז די נאטוליכע חינוך וואס א גוטער מלמד גיט אויטאמאטיש איבער גוטע רעיונות און הדרכות פאר די קינדער.
משא"כ א חדר וואס ארבעט מיט א סיסטעם פון קונה זיין יעדע 50 מינוט נאך עפעס, און אלעס גייט קאמפיוטערייזד אויף צו אנקומען כך וכך אויפן "מינוט", ער האט נישט די צייט צו מסדר זיין א פראבלעם. נישט נאר וואס אויב מאכט זיך א פראבלעם וועט ער זיך בהכרח פארהוילן דערפון און נישט טון וואס ער דארף כדי נישט צו פארלירן די טייערע מינוטן... נאר בכלליות אפילו אויב מאנערווירט ער ס'זאל זיך טאקע נישט מאכן קיין אישוס פעלט למעשה די גאנצע נאטורליכע השפעה און הדרכת החיים וואס א נארמאלע קינד ביי א גוטן מלמד באקומט עס כסדר נאך און נאך.
4) רעזולטאטן נאך 25 יאר
איבער אלעם זאגט ער מיר א נקודה וואס כהאב שוין אליינס געטראכט, אפשר אפילו דא געשריבן, אז אויב גייט דאס שוין אן 25 יאר אין ארץ ישראל, פארוואס האט דאס נאכנישט געטוישט די מאפע דארט? אויב זאל עס זיין עפעס א הימלישע טויש לטובה, ממש אז ס'וואקסן ארויס גאונים אדירים, פארוואס נאך אזויפיל יארן איז עס געבליבן אזוי שטיל און קיינער פון די גרויסע מוסדות האבן זיך נישט צוגעכאפט? פארוואס זעט מען נישט מ'זאל אנצייגן "דער און דער איז א לייט! ער איז פיין געוואקסן! ווייל ער האט געלערנט ביי א זילבערמאן ת"ת!"
ער טענה'ט נאכמער, וואס כ'ווייס נישט ווי קראנט עס איז, אז אסאך ישיבות אין אר"י נעמען נישט אן קיין בחורים וואס קומען פון אזא מוסד, ווייל ס'פעלט זיי די הבנה אין לערנען (ווי געשריבן נומער 2).
הפנים, עד כאן איז פון יענעם, און וויבאלד ס'זעט מיר אויס דברים של טעם, און מיין ידיד איז נישט קיין קריטיקירער פון נייע זאכן בכלליות, גיב איך עס איבער.
כמות און איכות איז לכאורה שטותים מלייגט א שטארקע דגוש אויף די הבנה און אויך אויף חזרה
די גרויסע ת"ת כאפן זיך נישט צו ווייל פארוואס יא סאיז סאך מער ארבעט און סאיז גוט אזי אויך.. נאך דערצו סאיז שוין אן אויסגעטראטענע מהלך פון יארן לאנג טא פארוואס טוישן, און די טענה וואו זענען די ת"ח פון די תלמוד תורה איז די תירוץ דו קענסט זיי? האסט זיי פארהערט? סאיז לאוו דוקא אז אלע גייען זיין די גאוני הדור די געדאנק איז אז זיי זאלן קונה זיין תורה הקדושה און די יונגע יארן און נישט אנברענגען די צייט מיט גארנישט
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
וואס מיינסטו באצאלטע ארטיקל למאי נפקא מינה ער ברענגט סה"כ א באריכט פון א מעמד
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
כמיין אז ס'איז נישט דא וואס מוסיף צו זיין.
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
שקר מוחלט
(ולראי' לצידי האבן זיי אליינס געשריבן אינעם בלאט תצא תשפ"ב אז די ערשטע צוויי/דריי יאר לערנט מען נישט רש"י)
און אדרבה פרעגטס די עלטערן.
(אויף פרשת השבוע האט מען יא געלערנט עפעס רש"י)
(ולראי' לצידי האבן זיי אליינס געשריבן אינעם בלאט תצא תשפ"ב אז די ערשטע צוויי/דריי יאר לערנט מען נישט רש"י)
און אדרבה פרעגטס די עלטערן.
(אויף פרשת השבוע האט מען יא געלערנט עפעס רש"י)
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
די גאנצע צעטל איז געבויעט אויף משנה זיין,
איז אויב לערנט מען דא אויכעט די יעצטיגע סדרה און מען טייטשט אריין די מאמרי חז''ל קומט דא נישט אריין משנה זיין ס''ה מוסיף געווען א פרישע לימוד.
- דער תהלים איד
- אקטיווער שרייבער
- פאוסטס: 5783
- זיך איינגעשריבן: דינסטאג יולי 18, 2023 10:36 am
- x 12172
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
ווי שוין געזאגט, מיך באדערט נישט אזוי די חלק השינוי. יש ליישב!
אבער אז דו זאגסט וועגן דעם סאטמאר רבי'ן, ער האט געהייסן צולייגן מ'זאל לערנען מוסר און סדרה. יעצט האב איך געהערט פון א אינגערמאן אין קרית יואל וואס האט אריינגעלייגט דארט מיט גרויס שמחה און יעצט נעמט ער ארויס זיין קינד (נאמען אין אישי), ער טענה'ט אז אלע הבטחות אז מ'לערנט מוסר און סדרה זענען א בלאף, מ'לערנט עס אמאל אמאל צו קענען זאגן אז מ'לערנט, אבער ס'ליגט בכלל נישט אינעם סיסטעם וואס ווערט פאקטיש געפירט פון אן איזאעלישער מנהל פונדערווייטנס, הכל כרצונו הטוב.
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
געווען אויך די נקודה, אז אויב לערנט מען נישט גמרא ברענגט עס צו כפירה רח"ל בשם די חת"ס און די בני יששכר. וואס דאס איז גראדע א שטארקע נקודה
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
- דער תהלים איד
- אקטיווער שרייבער
- פאוסטס: 5783
- זיך איינגעשריבן: דינסטאג יולי 18, 2023 10:36 am
- x 12172
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
איך רעד אפילו פון אזעלכע וואס אינוועסטירן אסאך אין נייע ערפינדונגען און האבן דוקא ליב אזעלכע סטייל חידושים... א שטייגער ווי בעלזא אין אר"י, זיי האבן דאס אויך נישט געוואלט אריינברענגען. ממש קיינער נישט. פאר א סיבה.
סוי הער א מעשה.
איינער האט מיר געזאגט אז מ'האט יא נאכגעמאכט די סיסטעם! והא ראי' אז די ברסלב'ע ת"ת אין ירושלים, וואס דער אינגערמאן דושיסנקיא קומט נאך געלט פאר זיי, לערנט דעם סדר!
בין איך פערזענליך צוגעגאנגען צו דעם דושינסקיא און אנגעפרעגט. האט ער מיר געזאגט אז להד"ם, יעדער פרעגט זיי די זעלבע זאך אבער ס'איז נישט אמת. זיין שותף פאנדרעיזער (כ'געקענט שוין נישט זיין נאמען) האט מיר מסביר געווען אז זיי האבן זיך נאכגעפרעגט אויף די פירות ביי די ישיבות קטנות, און אלע האבן געענטפערט אז זיי זעען נישט קיין שום חילוק, פון איבעראל קומען ארויס מצויינים און בינונים און שוואכע, גלייך אויף גלייך.
(דאס מיינט, אגב, אז לויט אים זענען זיי נישט שוואכער אין הבנה אויך נישט, נאר די זעלבע זאך).
- דער תהלים איד
- אקטיווער שרייבער
- פאוסטס: 5783
- זיך איינגעשריבן: דינסטאג יולי 18, 2023 10:36 am
- x 12172
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
Re: דרך הלימוד מיט תשב''ר
גיב אכטונג! די צונג ליגט אין נאסקייט
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)
דעריבער קען זי זיך שנעל גליטשן... (די בלעטל)